The Best Way To Predict The Future Is To Create It.

Förändring på G!

Kategori: Allmänt

Dags att dra ut den nedslagna spiken ur kistan och dra i en ny, en ny spik med förändring. Har under denna vecka kännt att träningen gått sämre än vanligt till och från, passen känns tunga och jobbiga och man lackar ur redan från start när man känner att man inte orkar med ett skvatt utan allt bara skiter sig totalt, nej nu är det tid till att ändra lite saker och se till att lägg in VILODAGAR... OMG, ska jag vila? har fan inte haft vilo dagar på...nej, jag vet inte när, ända gångerna det bli är när jag är sjuk typ eller liknande annars är det träning varje dag och det är pass mellan 1,5H och 2H med en hel del set och reps / muskel och det funkar uppenbarligen inte lika bra längre som det gjorde ibörjan då passen är betydligt tyngre nu än då och man börjar komma upp till vikter då muskeln som du tränar faktiskt kräver mera vila helt enkelt innan man kan bomba samma igen.
 
Detta kommer ta sin början den 11/6 och splitten kommer senare komma upp här, det är nämligen så att jag och far kommer att sätta oss ner och titta på en splitt som funkar för oss båda och vi kommer att köra samma muskelgrupp och samma dagar nu i iaf 2-3 månader framöver så får vi se vart det leder helt enkelt...kanske inte alls blir bra men det känns värkligen som att det är nu eller aldrig jag måste testa detta, även om man inte vila helt så utan kör "aktiv vila" dvs kanske tar en promenad eller så dom dagar man inte tränar så är det fine för det kan kanske få kroppen att slappna av bättre, vad vet jag. Blir säkert i helgen som vi sätter oss och kollar på detta och nu blir det nog en rätt så grov planering utav hur det ska se ut framöver, mål kommer sättas upp, kanske bilder och mått kommer tas (iaf tänker jag göra det) sen är det bara att åka och se vad som händer under tiden man kör detta.
 
som jag läste i en utav Bodys äldre tidningar FÖRSÖK ATT FÖRSTÅ FÖLJANDE : VILA GER TILLVÄXT.
och det är väl kanske lite där man lär börja tänka snart, vet att det finns dom som köttar alla dagar med tung träning, jag har gjort det nu i princip under 2års tid och har fått riktigt bra resultat om jag får säga mitt, men nu är det dags att pröva en ny sak, man lär sig ju aldrig annars, right?
Idag gick iaf allt helt åt ja, jag vet inte vad....det gick iaf inte ett dugg jävla bra, inte ens i närheten utav bra så jag tar inte ens upp skiten. Nu lämnar vi det negativa och försöker att hitta en ny bana att följa och nya mål att sätta upp, träningsglädjen kommer jag ALDRIG att tappa, det kan jag lova här och nu...men något som jag däremot kan tappa är effektiviteten i passen om det bara går sämre och jag känner att styrkan försvinner och man lackar från satart.
 
Kommer iaf att se ut såhär under veckan.
Måndag - Vila / Aktiv vila
Tisdag - Träning
Onsdag - Träning
Torsdag - Vila / Aktiv vila
Fredag - Träning 
Lördag - Träning
Söndag - Vila / Aktiv vila
 
Fyra pass i veckan som kommer att ha full fokus på att lyfta tungt och att nå dom utsatta målen som vi kommer fram till, så får det bli.
 
Nu ska jag ta och slänga i mig käk och sen börja att "skissa" lite lätt på ett schema till detta. Hoppas eran tränings Onsdag har varit betydligt bättre än min har...
 
/Alex Out.-

KOMMENTARER:

  • carola säger:
    2013-05-29 | 20:26:46

    Tjo. Beundrar dig o det jobb du gör men var rädd om dig :)
    Carola

Kommentera inlägget här: