The Best Way To Predict The Future Is To Create It.

I'M FUCKING BULLETPROOF!

Kategori: Allmänt

Ja, just nu känns saker och ting till det bättre igen efter en liten tid med svår fokus i träningen fram för allt, vad detta har berott på har jag inte en aning om men en liten del som kan spelar roll är nog att jag har inte kunnat fått ut det jag vill på mina pass utan det har blivit lite halvdant ett tag nu, vilket vi tar och vänder på NU tycker jag. Passen med farsan blir längre och längre men sammtidigt håller vi ett skönt tempo och får saker och ting KLART! inte en massa onödigt snack mellan seten utan det är snack som har ett syfte och relaterar till saker som faktiskt är fakta och vi delar samma filosofi inom träningen.....Ta vikten och släng den åt helvete och du inte klarar av att hantera den, PUNKT!
 
Ämnerna vi tar i diskussion är träning såklart och kan vara allt mellan bodybuilding träning till AF träning till normal hälsoträning till uppbyggnad, volym, styrka osv osv.... Det finns värkligen saker att prata om eftersom änmet "träning" är så pass stort och brett och det finns sååååå mycket olika varianter utav det om man börjar tänka efter, det är inte bara att gå ner och riva och slita i alla man kan, så tungt man kan  för att sedan hoppas på att resultaten ska komma... Visst, dom kommer men kanske inte lika fort som om man faktiskt har en LÅNGSIKTIG plan som man vill följa. Att bygga upp sin kropp på ett hälsosamt sett är inte gjort i en handvändning om man säger så, det tar år att skapa en kropp som man vill ha (beroende på mål såklart)
 
Mina mål är långsiktigt och det har nu gått lite över två år sedan jag började seriöst med träningen och gjorde det till en del utav mig. Mina mål? jag, dom är ännu några år bort men jag har satt upp ett mål att inom fem år nå dom och jag har fått en start som jag är riktigt nöjd med om man kollar tillbaka i tiden då jag startade på mina 47 kilo och 180cm. Mitt mål att en vikt mellan 90-95 (i muskler då, väger 85 idag) och jag VET att detta tar sin tid, men jag låter det ta den tid det tar helt enklet, att stressa fram resultaten genom otillåtet skit är bara idiotiskt och dumt om ni frågar mig, gör det till en del utav ditt liv och lägg in det i ditt sätt att leva och lär dig tycka om det. 
 
Sen är det ju lite frågan om vilja också såklart, är man väl igång måste man ha pannben nog till att värkligen hålla i det i dom dagarna som är utsatta, spelar ingen roll om det är semster och du ligger uppe på ditt hotellrum och kollar på TV eller om du jobbar som vanligt en vardag... Gå till gymmet, gör din tid där med maxresultat och gå inte förän du är KLAR med ditt pass och är nöjd med det, musklen du har i fokus ska vara slutkörd och du ska vara trött, många tror att dom tränar hårt men så är icke fallet...pröva ta med en kompis till gymmet någon gång ska ni få se, ni kommer att ta i tre gånger så mycket och göra två gånger så mycket mera reps och kanske till och med göra allt detta på en vikt du inte trodde att du klarade av att hantera, här kom vi alltså in lite på "vikten utav en träningspartner" för vissa funkar det bra, för vissa sämre. För mig funkar det personligen bättre och jag kan pressar mig mycket mera i många övningar om jag har någon som skriker och trycker på lite ;)
 
Du behöver inte ha som mål att bli nya Arnold, Jay eller Ronnie, du kan ha som mål att nå en hälsosam och starkt bygg kropp som du känner dig nöjd med helt enkelt, ingen mår dåligt utav att träna och röra på sig, någonsin...det kan ALDRIG vara till det negativa för NÅGON, ingen kan komma och säga att "nej, det är inte bra att lyfta vikter eller nej, springar är inte bra för kroppen, det sliter för mycket" skitsnack, dom orkar enbart inte.
 
Aja, nog om allt sådan, imorrn åker jag till Eskilstuna och MM-sports för lite roiliga aktiviterer och träffa lite profiler kanske, vem vet ;) kul ska det bli iaf. När jag kommer hem sen är den leg day, YEY! böj, böj, böj och lite mera böj och sen lägger vi in lite mark också så blir det kanon bra, för tillfället är mina ben pass baserade på tyngre böjar och tyngre marklyft, både raka och vanliga, hittat kontakten bra och utveckligen går framåt så varför ändra på ett vinnande koncept? :)
 
 
Googla "Five Finger Death Punch - Back For More, lyrics och läs texten medans ni lyssnar på låten. Den här låten går i mina lurar före VARJE pass jag kör, den får värkligen en att kicka igång på ett spciellt sett, iaf så gör jag det vill jag lova... Allt stämmer in på vad du har att vänta i en-två timmar, på pricken. Det är mitt sett att kicka igång ett pass, vad är erat?
 
Nu ska jag snart till och fixa lite käk och sen blir det......ja, det vetta fan vad det blir sen, får försöka hitta på någe :) tills vi hörs nästan gång!
 
Alex Out.-
Kommentera inlägget här: