The Best Way To Predict The Future Is To Create It.

Leg day, Check!

Kategori: Allmänt

Jahapps, då var dagens benpass avklarat, gick satans bra tycker jag nog ändå, 110 PB i mark satt som en smäck! så det va kanon kul att få sätta den. Passet började som vanligt med böj i stegrande from, lägger upp passet som det såg ut istället, lite lättare att förstå :)
 
Knäböj
20kg 10
40kg 10
40kg 10
50kg 10
60kg 8
70kg 8
80kg 5
80kg 3
82,5kg 2
82,5kg 1
 
Raka mark m hantlar
25kg 10
25kg 10
25kg 10
25kg 10
25kg 10
 
Raka mark m stång
50kg 10
50kg 10
50kg 10
50kg 10
55kg 10
 
Marklyft
60kg 6
80kg 5
90kg 3
100kg 2
110kg 2
 
Som ni ser så vart det inte så jätte tunga böj eller raka mark utan det vart mera fokus på högreps idag för att få en liten variation i det hela helt enkelt. I och med detta så fö min tre splitt igång vilket innebär att jag attackerar samma muskelgrupp var tredje dag, upplägget tror jag att jag la upp förut. Detta kommer jag att köra nu i iaf 2 månader så får vi se vad som händer, passen kommer att fortsätta vara så tunga som möjligt i ALLA basövningar, vill säga bänk, böj och mark, resten kommer att bli övningar då det blir lite mera reps och lite mindre vikt, tror jag...kan hända att det blir någon mer övning som kommer köras tungt.
 
Denna vecka hoppas jag också på att våran lilla sak som vi har kommit fram med ska bli klar så den kan publiseras :)
 
Imorgon väntar bröst och triceps, bänk kommer vara först ut sedan fyller vi på med massa andra pressar (mycket vinklade) och sedan blir det nog dips för triceps som huvudövning sen fyller vi även ut med annat där också.
 
Ikväll blir det lungt framför TVn med massa gotti gott, det är ju förfan VM final i Hockey och Sverige är där.... då MÅSTE man lyxa till det + att det är hemma VM på råga på allt, kan fan inte bli bättre, kommer bli en spännande match så hoppas Sverige har allt på sin plats, GO FOR GOLD! min tippning.... 3-2 till Sverige :)
Bevisa nu vilket land som är störst! :D
 
Nu ska jag och sleva ihop lite käk, eller rättare sagt...slänga in lite käk på värming då det redan är klappat och klart :D Ha en god eftermiddag / kväll och BÄNKA er framför TVn och dra på hjälmen, sen åker vi!
 
BTW så får man äntligen börja jobba imorrn igen efter denna satans nässelfeber som man åkte på, hatar skiten....Anyway, back to basic och på Torsdag äre klassresa, fy satan så kul det ska bli ^^
 
Alex Out.-
 
Kommentera inlägget här: