The Best Way To Predict The Future Is To Create It.

Chest-smash Delux

Kategori: Allmänt

Hemma, trött, mätt - check!
 
Dagens pass blev 2H långt och innehöll massa pressar och flyes från olika vinklar och belastningar. Startade med lutad hantelpress, väldigt låg lutning på bänken dock, 20-25 grader kanske. Eftersom detta va första övningen så kör jag alltid stegrande vikt så leder blir varma och så att muskeln pumpar i sig mycket blod så trycket ökar inför dom tyngre pressarna. Räknade inte seten med startade på 12,5kg och stegrade upp till 35kg sen efter det gick jag ner och körde 2 set på 25kg så totalt kanske det blev typ 10set med lutning.
 
Efter det så blev det pressar från platt bänk, 4set här med 30kg repsen låg mellan 10-12. Efter det så blev det kabelflyes 3set 15reps från över fästet och 4set 15reps från under fästet för att träffa olika på bröstet. Efter detta gick jag på pec deck och körde stegrande set här också, 20kg upp till 45 tror jag det blev, repsen låg lite olika allt eftersom vikted blev tynger men det låg mellan 20-5 reps beroende på vikten. 
 
När detta va klart så vart det bara lite "små set" på lutad bänk sen avslutade jag bröstet med att pumpa ur det sista i en sittande bröstpress. Efter det så smiskade jag på framsidan på axlarna lite extra också, bara för att :)
 
Imorgon så tar vi nya tag och troligen så blir det ben imorgon tillsammans med Adde och Amanda. Nu sitter jag hemma framför OS och har precis tryck i mig ett lass med käk + en kopp kaffe så nu är man lite lagom slö med all rätt, troligen slår blir det att slå ihjäl ett par timmar framför WoW sen en film eller liknande under kvällen.
 
För andra som kanske vill hitta tillbaka till motivationen lite så kan jag VARMT rekomendera denna film utav min största idol och förebild inom bodybuilding - Mr Getting It Done -- AKA Kai Greene
 
Professional athletes are in many ways
our culture's holy men:
They give themselves ove to a pursuit, 
endure great privation and pain
to actualize themselves at it,
and enjoy a relationship to prefection
that we admire, reward and love to watch,
even though we have no desire to walk that road ourselves.
 
In other ways, they to it "for" us,
sacrifice themselves for our (we imagine) redemption."
 
Kommentera inlägget här: